måndag 18 juni 2012

It doesn't get easier, you just get faster!

Gårdagen bjöd på både växlande aktiviteter och väder. Fick mer nödvändigheter gjort på hemmaplan.
Träningsmässigt så blev det återigen ett intervallpass på trainern i garaget.
Väldigt hårt pass men säkert också mkt givande.

I morse kom jag iväg tidigt på cykeln och rullade ner för Skirbacken redan klockan 05.30. Vilket innebar att jag var på jobbet redan kl. 07.15 efter 6 mils cykling. Dagens första träningspass, av två, är därmed avklarat. Hemresan kommer återigen bestå av intervallträning och jag hoppas vara hemma innan regnet drar in ikväll.

När jag kikade lite på mina värden från förra helgens tävlingar kunde jag konstatera en ny toppnotering i puls från lördagens backsprint. 181 BPM är det högsta värde jag sett på min puls sedan jag började registrera den för säkert 10 år sedan.
När jag gjorde ett konditionstest för drygt två år sedan kom jag upp i en maxpuls på 180 bpm och jag trodde faktiskt att det nu ett par år senare inte skulle vara möjligt att få se ett värde på 180 eller mer någonsin igen. =)

Nytt ordspråk med reflektion på ovanstående:

It doesn't get easier, you just get faster!
-Greg Lemond 






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar