torsdag 14 juni 2012

"I can"

Torsdag igen och idag börjar magen åter att kännas som vanligt!!

Efter kräket på natten mellan söndagen och måndagen har det varit lite svajigt.
Körde en träning hem från jobbet i tisdags e.m och till jobbet igår morse. Båda på lågintensiv nivå eftersom jag kände att kroppen, och framför allt magen, inte var jättesugen på max-intervaller.

Skulle dessutom cyklat hem från jobbet igår men när jag skulle sticka iväg så upptäckte jag att ett av lagerna i rull-trissorna i bakväxeln hade kärvat ihop. Detta givetvis p.g.a allt cyklande i blöta och, med det, efterföljande tvättar. Blev alltså bil hem och under gårdags-kvällen gjorde jag en service på nämnda lager. Dom rullar nu lätt igen men nya lager är beställda. Lämnar inte gärna sådana detaljer åt slumpen.

Anledningen till att jag blev sjuk är fortfarande oklar eftersom jag inte känner till ngn i min omgivning som insjuknat. Den teori som jag tror mest på är att jag under söndagens mkt blöta linjelopp fick in så mycket förorenat vatten i munnen att magen la av. Det sprutar ju upp väldigt mkt vatten från vägbanan p.g.a cyklisterna framför och jag cyklar med relativt öppen mun eftersom jag har trånga näsgångar. I kombination med nerkylning och hög ansträngning så behövs det inte lika mkt för att kroppen ska ta stryk.

I kväll hoppas jag kunna köra ett intervallpass på trainern i garaget. Ser jag faktiskt fram emot!

Nytt ordspråk:

"Some say "I can". Others say "I can't". Both manage to be correct."


=)



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar