måndag 25 juni 2012

När Du vilar, tränar dina konkurrenter.

Svensk midsommar har inte överraskat oss alla med överdrivet mkt sol i år heller....
Blev, precis som planerat, en lugn helg på hemmaplan med gäster på midsommarafton men i övrigt bara familjen.
En sådan här helg innebär nästan alltid lite väl mkt kolhydrater i kosten, så även i år. Värst var det givetvis på midsommarafton..

Hade faktiskt två träningsfria dagar, midsommarafton och midsommardagen. Gårdagen bjöd dock på ett trainerpass med 5 x 6.30 min intervaller.
Kändes för jävligt, precis som det brukar göra efter ett par vilodagar. Kom igång till tredje intervallen och sedan gick det lite "lättare".
Planen var (iaf innan helgen)  att köra tempo-hoj till jobbet idag men det blir inget med det i detta vädret. Ska ju regna hela dagen och jag har ställt in mig på ännu ett trainerpass i garaget  i kväll.
Har egentligen inte så mkt emot själva cyklingen i regn. Det är snarare allt extra-arbete i form av materialvård efter cyklingen som avskräcker. Den tiden behöver jag till annat!

Sonen har varit förkyld hela helgen och jag håller tummarna att jag ska klara mig från att bli smittad.
Drygt en och en halv vecka innan SM så skulle det vara förödande.
Känns som att jag har eventuell form på gång och därmed goda medalj-chanser.

Från Träningens tio budord:

3. När Du vilar, tränar dina konkurrenter.

2 kommentarer:

  1. Har läst din blogg i ett par månader och du skriver riktigt bra. Även om det "bara" handlar om cykling.
    Riktigt kul att du leder svenska cupen. Fortsätt skriv!!!
    Ha det Ola

    SvaraRadera