söndag 17 februari 2013

Årets första punktering = cykla distans själv..

Dagen innan invägning! Gör min "kontrollvägning" en gång per vecka, nämligen måndagar på morgonen innan frukost. Vet dock redan att jag gått ner minst två kg sedan förra måndagen. =)
Delmål ett, att gå ner 10 kg, är därmed nått efter mindre än 6 veckor.
Delmål två är 5 kg bort, hoppas klara det på högst fyra veckor.
Delmål tre är ytterligare 5 kg bort. Räknar med att dessa kommer gå betydligt långsammare att bli av med...
Det är 10 veckor kvar till första tävlingshelgen.
Vill helst vara klar med den tänkta viktnedgången innan första tävlingen.

Idag var det veckans vilodag, vilket faktiskt var lite efterlängtat.
Gårdagen var det distanspass som gällde men det var inte helt utan missöden. Skulle möta Carl-Emil i Räppe men redan på söderleden fick jag punktering. Tyvärr hörde inte C-E mina upprepade försök att ringa honom. Efter att jag bytt slang och konstaterat att ngt verkade fel med ventilen på den nya men riktigt kassa/billig/Kina-slangen så hade jag iaf luft nog att ta mig hem igen och bytte där till ett annat bakhjul.

Försökte få tag i C-E igen men fortfarande ingen tur. Efter ytterligare en stund ringer C-E men jag hinner inte svara innan det bryts eftersom jag just då är på väg över 25an för att svänga in mot Fylleryd/VAIS.
Försöker återigen nå C-E men återigen inget svar. Får dock ett meddelande om att han kör den planerade rundan runt Åsnen. Jag har i detta läget i stället valt att köra ett stort varv kring Helgasjön med många skarvningar.
Möter Johan L i Rottne annars inte så mycket cyklister inom synhåll...
Dom mindre vägarna var lite svårcyklade med is och snö men större vägar var inga problem.
Blev till slut 11,5 mil, 4 tim och 14 min aktiv cykling, innan jag var hemma igen.
Vädret var väl inte det allra trevligaste med stundtals nederbörd i form av snöblandat regn och temperatur kring nollan. Vinden höll sig iaf lugn.

Ligger stadigt på 10-12 timmars träning per vecka. Detta kommer ökas på lite under mars för att sedan sjunka tillbaka till denna nivån igen i april.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar