onsdag 6 februari 2013

Det rullar på!

Ytterligare en dryg vecka har gått sen senaste uppdateringen. Det blir lätt så just nu.
Man tycker att det händer inte så mycket som är värt att nämna.
Stark viktnedgång förra veckan, -2,5 kg. Har nu gått ner 7,5 kg på fyra veckor. =)
-2,9 kg kvar till delmål ett, -7,9 till delmål två och -12,9 till delmål tre....

Lördagens fyratimmars distanspass runt Åsnen på delvis nya vägar var trevligt där jag halva sträckan hade sällskap av fem andra. När dom gjorde semlestopp i Tingsryd styrde jag vidare mot Urshult. Drygt 11 mil stod det att läsa på datorn när jag svängde upp på garageuppfarten.
Trodde att solen skulle titta igenom tidigare men det dröjde till 91a kilometern innan det hände.
Faktum är att det hade kommit åtminstone en 7-8 cm snö i Tingsryd och Urshult men inget i Växjö. Glädjande var att jag kände mig ganska pigg i förhållande till mina senaste distanspass. Detta trots att jag fortfarande håller samma diet.
Märker även att jag långsamt börjar bli starkare under intervallerna på trainerpassen i garaget. Så det går åt rätt håll. Fyra trainerpass, ett spinningpass och ett par styrkepass har det blivit under veckan förutom distanspasset. Söndagen var vilodag.

Nu gäller det bara att fortsätta på den inslagna vägen så kan det bli en kul sommar.


"Bicycling is a healthy and manly pursuit with much to recommend it, and, unlike other foolish crazes, it has not died out".
-The Daily Telegraph, 1877.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar