måndag 11 februari 2013

Ska jag börja hålla igen nu?

Ännu en vecka har gått. Trots ungefär samma träningsmängd och matrutiner som veckan innan så har jag bara förlorat 0,8 kg den senaste veckan. Nåja, det viktiga är att det går åt rätt håll, -8,2 kg på fem veckor.
Glädjande är iaf att värdena som min cykeldator visar är kraftigt förbättrade sedan jag körde igång igen för fem veckor sedan.
Idag kändes t.o.m intervallerna så bra att jag snart får börja överväga att "hålla igen" för att inte riskera att formtoppa för tidigt.
Har verkligen svårt att just hålla igen när jag t.ex kör "fyror".  På nåt sätt känns det som om man alltid vill köra lite hårdare än förra gången..
 
Trots fläkt och endast en handfull plusgrader i garaget blir det ordentligt svettigt.
Lufttemperaturen i garaget brukar öka  5-7 grader under ett träningspass.
I lördags var det distanspass igen. Denna gången i sällskap med Carl-Emil som, precis som jag, inte är mycket för fikastopp. =)
Snöfall och väglag gjorde att vi höll oss till lite större vägar. Vinden och dubbdäcken bidrog till att hålla nere hastigheterna på rekordlåga nivåer för denna vintern.
Blev drygt fyra timmar som bitvis krävde ganska hårt arbete.

Gårdagen var förra veckans enda vilodag och den gjorde faktiskt susen. Väldigt bra styrka på intervallerna idag, som sagt.
I morgon spinning igen med mina taggade kunder.
See ya!

2 kommentarer:

  1. Jäklar vad det tränas, imponerande målmedvetet. Önskar jag hade hälften av den energin! :-)

    SvaraRadera
  2. Tack John! Det kommer nog med vårens antågande. Om det blir som förra årets mars så kommer racern fram tidigt. =)

    SvaraRadera