torsdag 28 februari 2013

Racerdebut till helgen?

Om väderleksprognosen håller vad den lovar blir det definitivt racer vid den kommande helgens cykling.
Dock inte kortärmat... :P

Cyklade en runda runt Växjö idag i stället för att sitta inne i garaget och pressa intervaller på trainern.
Väldigt skönt att komma ut i solen! Nu känns det som om det finns hopp för vår inom en snar framtid. =)

Förra veckan blev antalet träningsdagar endast fem, i stället för planerade sex, eftersom det var lite annat att pyssla med. Ett dop, med tillhörande kringarrangemang, på lördagen t.ex.
På söndagen blev det dock ett fyratimmarspass runt Åsnen. Dom tre milen norr om Urshult var riktigt usla med flera nästan-vurpor på den istäckta vägbanan. I övrigt så gick det riktigt ok. Körde själv denna gången också.
P.g.a dopet tappade jag lite fokus på träning och diet under andra halvan av veckan. Blev extra mkt mat, och även lite fusk med kolhydraterna, varför måndagens vecko-invägning, föga förvånande, visade en viktförlust på bara 0,5 kg.
Motivation och fokus är dock tillbaka och jag har inlett denna veckan väldigt hårt. Dieten stramades upp maximalt och kändes nästan som svält under måndagen och tisdagen. Idag har jag dock inte pressat mig lika hårt.
Trainerpass i måndags, välfyllt och hårt spinningpass igår och, som sagt, en solskensrunda utomhus idag, är träningen hittills denna vecka. Kommer förmodligen inte ha ngn vilodag förrän på måndag...

Gjorde en kontrollvägning vid lunch idag vilken visade att jag tappat ett par kg på bara två dagar..
Det innebär att jag nu väger mindre än vad jag gjorde när jag var som "tunnast" i somras och att jag gått ner nästan 13 kg sedan 7e januari. Jag är 2,6 kg från delmål två och 7,6 kg från slutmålet som jag nu har nästan två  månader på mig att nå. Nåja kanske inte riktigt två månader eftersom jag tänkte äta lite mer normalt innan första tävlingsveckan..

Tävlingsschemat för den kommande säsongen skrev jag om i söndags och det känns som riktigt lagom mycket med tävlingar.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar